"חבלי לידה" • ביוון יתקיימו היום בחירות פעם שלישית בתשעה חודשים

ישראל פריי No Comments on "חבלי לידה" • ביוון יתקיימו היום בחירות פעם שלישית בתשעה חודשים
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

9.8 בעלי זכות הצבעה ביוון, ילכו היום אל הקלפיות, חודשיים בלבד אחרי שכבר עשו זאת, ובפעם השלישית בתוך תקופה קצרה של תשעה חודשים. את הבחירות יזם ראש הממשלה אלכסיס ציפריס, שנתקל בהתנגדות פנים-מפלגתית גדולה, ומבקש מהציבור הזדמנות שנייה לכהונה מלאה ויציבה.

יוון עמדה בשנים האחרונות בפני משבר כלכלי חמור. בהיותה חלק מ'האיחוד האירופי', הוצעה להם חבילת חילוץ נדיבה שעשויה לייצב את כלכלכתם, ובתמורה, צריכים היוונים להתחייב לצעדי צנע רדיקליים, כמו הלאמות של נכסים, קיצוץ בפנסיות והעברת זכות הצבעה על חוקים יווניים לנציבות האירופית.

ראש ממשלת יוון, ציפריס, הוביל את יוון להסכמם עם אירופה על חבילת חילוץ בסך 86 מיליארד אירו, בתמורה להחלת צעדי הצנע, ועל כך ספג את הביקורת מקיצוני מפלגתו. הובלתו את ההסכם שחקה את יתרון מפלגתו 'סיריזה' על פני המפלגה המתחרה 'דמוקרטיה חדשה', שעמד על כ-15 אחוז, וכעת, הסקרים מעניקים לשני המפלגות סיכויים כמעט שווים.

האווירה בחוצות יוון אדישה ביותר לקראת הבחירות, עיתונאיים מקומיים מתארים כי הציבור חש מובס ונבגד, ומגלה חוסר אמון ואיכפתיות. צפויים אחוזי הצבעה נמוכים, והערכה הרווחת בקרב אנליסטים היא כי כל מי שייבחר, ימשיך להיות מחוייב לשותפות של יוון באיחוד האירופי, ויתקשה להתמודד עם יעד התקציב הנוקשה והטמעת צעדי הצנע.



0 תגובות